روش های حفظ کردن گرامر راز به خاطر سپردن واژگان و گرامر انگلیسی آیا در به خاطر سپردن واژگان یا اصطلاحات انگلیسی مشکل دارید؟ آیا حفظ کردن عبارات اصطلاحی یا عامیانه برای شما مشکل است؟ آیا برای درک مفاهیم گرامر مشکل دارید؟ اگر به هر یک از این سؤالات «بله» پاسخ دادید، تنها نیستید: بیشتر زبان آموزان این مشکلات را دارندهنوز هم بسیاری از ما قادر به بیان بایدها و نبایدهای زبان مادری خود نیستیم و عموما معلمان، اساتید و زبان شناسان می‌توانند به طور تخصصی گرامر توصیفی را بکار ببرند. اما آنچه که ما در مکالمه های روزمره خود از آن استفاده می‌کنیم همان گرامر کاربردی است. این نوع گرامر حتی گاهی از تمام قوانین ساختار دستور زبان پیروی نمی‌کند. حتی افراد بومی انگلیسی نیز به سختی املای برخی از کلمات را به خاطر می آورند زیرا اغلب هیچ ارتباط مستقیمی بین املا و تلفظ انگلیسی وجود ندارد.راز به خاطر سپردن لغات و املای جدید  برای افراد بومی و غیر بومی زبان ایجاد یک حافظه خوب است. اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنند حافظه ضعیفی دارند، ادامه مطلب را بخوانید.این مقاله تکنیک هایی را توضیح می دهد که به شما کمک می کند واژگان و گرامر را بسیار راحت تر به خاطر بسپارید.  

ابتدا باید بدانیم حافظه چگونه کار می کند.

پس حافظه ما چگونه کار می کند؟حافظه ما اطلاعات را ذخیره می کند. اولین باری که چیزی را می بینیم، می شنویم، بو می کنیم، می چشیم یا لمس می کنیم، حافظه ما آن اطلاعات را در یک منطقه خاص قرار می دهد. با این حال، در برخی موارد، زمانی که زمان بازیابی آن اطلاعات فرا می رسد، نمی توانیم آن را پیدا کنیم. گاهی اوقات، حتی زمانی که به سختی سعی می کنیم چیزی را به خاطر بسپاریم، آن قطعه اطلاعات با هم همکاری نمی کند و در شکاف مناسب در حافظه ما باقی می ماند.  

آیا می توانم حافظه خود را بهبود بخشم یا تقویت کنم؟

آره! می توانید از کمک های حافظه استفاده کنید: یادگاری. یادگاری ها تصاویر، صداها، قافیه ها یا کلمات اختصاری هستند که پیوندی را به یک کلمه، عبارت یا املای ایجاد می کنند که به خاطر سپردن آن برای شما دشوار است. این لینک دو مورد موجود در حافظه شما را به هم متصل می کند، بنابراین اگر یکی از آنها را به خاطر داشته باشید، دیگری را به راحتی به خاطر خواهید آورد . این را تصور کنید : دریای طوفانی با تکه‌ها و تکه‌های یک قایق غرق شده، جلبک‌های دریایی و دیگر زباله‌هایی که بی‌هدف روی سطح شناورند . این همان چیزی است که برای یک حافظه بد سازماندهی شده اتفاق می افتد . پیدا کردن چیزی که در آن حجم عظیمی از اطلاعات نامرتبط به آن نیاز دارید دشوار است. اکنون، بندر یا بندری را تصور کنید که در آن هر قایق در جای مناسب لنگر انداخته یا لنگر انداخته است . همه چیز سازمان یافته و در جای خود است . به نحوه صحبت کردن دیگران و نحوه جمله سازی آنها زیادی گوش دهید  

نوشتن را هر روز تکرار کنید

فراموش نکنید که هر قاعده و مطلب جدیدی که می‌آموزید ، با نوشتن بهتر در ذهنتان تثبیت می‌شود. این نوشتن به معنای بکار گیری عملی قواعد گرامی یادگرفته شده بر روی کاغذ می‌باشد . بنابراین ، توصیه می‌کنیم که همواره بخشی از تمرینات خود برای تقویت گرامر انگلیسی را بر پایه نوشتن روزانه قرار دهید .  

نکات گرامری را مرور کنید

همانطور که می‌دانید نکات گرامری زبان انگلیسی به اندازه لغات و واژگان گسترده نیستند و می‌توان بسیاری از نکات گرامری را در 1 یا 2 کتاب کوچک، به صورت یکجا در اختیار داشت. از طرفی محدودتر بودن این نکات نسبت به لغات، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید روزانه بخش قابل توجهی از آنها مرور کنید .  به طور قطع مرور نکات باعث تثبیت و تقویت گرامر انگلیسی در ذهن شما خواهد گردید .  

آموزش دادن به دیگران

شاید برای شما هم این اتفاق باشد که مطلبی را پس از آموزش دادن به دیگران بهتر آموخته باشید. در واقع شما به هنگام آموزش به دیگران به نکات و جزئیات با دقت بیشتری نگاه می‌کنید تا بتوانید مفاهیم را بهتر انتقال دهید . همین نگاه جزئی نگر شما به موضوعات گرامری باعث می‌شود بتوانید به تقویت گرامر انگلیسی خود بپردازید .  

تست های گرامری بزنید

شاید شما هم به این موضوع دقت کرده باشید که وقتی نکات گرامری را می‌خوانید، حس می‌کنید که آنرا خوب درک کرده‌اید. اما به محض زدن تست گرامر با نکاتی مواجه می‌شوید که از چشمتان دور مانده است. این نکات ریز اغلب درون سوالات تستی در آزمون‌های مختلف گنجانده می‌شود.. بنابراین یکی از 5 روش تضمینی برای بهبود گرامر زدن دوره‌ای تست‌های گرامری است که خود اینکار باعث ارزیابی سطح شما نیز می‌شود .  

نکات تکمیلی یادگیری و تقویت گرامر انگلیسی

اگر با دوستانی که سطح زبان انگلیسی خود را تقویت کرده اند در مورد راه های تقویت گرامر انگلیسی صحبت کنید، متوجه می شوید چندین نکته بین آنها مشترک خواهد بود که ما موثرترین آنها را به شما خواهیم گفت .  

اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید

اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید و در جملات خود به کرار استفاده کنید . چرا که اصطلاحات انگلیسی یا همان ها عباراتی هستند که به طور کامل از اصول و ساختار گرامر انگلیسی پیروی نمی‌کنند . پس اگر با آنها آشنا باشیم ، با شنیدن آنها نباید هول شویم که فلان عبارت باعث سردرگمی ما در یادگیری گرامر زبان شده است .  

با یوتیوب گرامرتان را تقویت کنید

به یوتیوب بروید و آموزش ببینید. منظور ما صرفا آموزش انگلیسی نیست. یوتیوب محیطی است که در آن دنیایی از آموزش ها در زمینه های مختلف وجود دارد. بنابراین، اگر بدنبال یادگیری یک مطلب مهم هستید ، می‌توانید به همان مطلب در یوتیوب و به زبان انگلیسی یاد بگیرید. علاوه بر آن فیلم ها و سریال‌های انگلیسی را دنبال کنید .  

برای تقویت گرامر انگلیسی مجله و روزنامه انگلیسی بخوانید

مجلات و روزنامه های انگلیسی را می‌توانید در اینترنت دانلود کنید و مطالعه کنید  . اینکار به یادگیری گرامر انگلیسی شما بسیار کمک خواهد کرد. چرا که روزنامه ها منبع خوبی برای یادگیری ساختارهای انگلیسی هستند .  

با خودتان مکالمه کنید

برای تقویت گرامر انگلیسی بهتر است جلوی آینه بروید و سعی کنید با خودتان مکالمه کنید و پاسخ دهید . اینکار زمانی که حتی همراه یا پارتنری برای یادگیری ندارید ، می‌تواند بسیار مفید باشد .  

نقش کلمات را به خوبی بشناسید! 

این توصیه تنها به این معناست که برای شروع دانستن اصول پایه ای که همان شناخت نقش کلمات در گرامر انگلیسی است کافی است و با اعتماد به نفس آنها را بکار ببرید. اصول پیچیده تر به مرور زمان در شما تثبیت می‌شود .